Sunday 3 March 2013

အမာက သၾကၤန္ၿပန္လြမ္းမိပါေရ


၁။ နိဒါန္း

အခ်ိန္အခါသမယက ရခိုင္သားတိုင္းစိတ္ဘ၀င္တိ အလိုလိုၿမဴးရေရ ခါေတာ္သၾကၤန္ၿဖစ္ပါေရ။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အမာၿမိဳ့ ဘ၀သစ္ရြာေခ်မွာ အကၽြန္နန္႔ တတူ ရြာသူရြာသား၊ ဘုန္းၾကီးအစ လူငယ္အဆံုးတိစြာ  ပထမဦးဆံုး ရခိုင္ရိုးရာ သၾကၤန္ခ်ဖို့ ရင္ခုန္မွုတိနန္႕ ၿပင္ဆင္စရာဟိစြာ တိၿပင္ဆင္နီကတ္ပါေရ။ ကာလသားေခ်တိကမ႑ပ္ေဆာက္လူေဆာက္ ၀ါးထမ္းလူထမ္း ရီကန္ေဖာ္လူေဖာ္နန္႔ မအားကတ္ရပါ။ ဘုန္းၾကီးတိကေလ့ရြာလူၾကီးတိပါးက ခြင့္ၿပဳခ်က္ယူ၊ စီစဥ္ပီးစရာ တီဗီေဆာင္းေဗာက္ တိကိုတတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ပီးပါေရ။ ဘ၀သစ္ ()က အေခ် အက အုပ္စုတိကေလ့ အကကို ကိုယ္တိုင္တိုက္နီကတ္ပါေရ။ အကဆရာမ နီမေကာင္းလို႔ အေခ်တိ အံ့ၾသေကာင္းထမန္း ကိုယ့္ဒိုးဗတ္ ကိုယ္တီး တိုက္နီကတ္ပါေရ။ အကၽြန္ရို႕ဘ၀သစ္()က ထြက္ဖို႔ အပ်ိဳေခ်ာတိမွာ တခါေလ့မကဖူးလို႔ ရန္ၿဖစ္ခဲၿဖစ္ ပနာ အကတိုက္နီကတ္ရပါေရ ညစဥ္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ။

၂။ သၾကၤန္ျဖစ္ေပၚလာပံု သမိုင္း

သၾကၤန္ ……….. အကူးအေၿပာင္း (၀ါ) ကူးေၿပာင္းၿခင္းလို႔ ဖြင့္ဆိုကတ္ပါေရ။ ရခုိင္ဓည၀တီၿပည့္သ်ွင္ စႏၵာသူရိယမင္းၾကီးေရ ၿမတ္စြာဘုရားသ်ွင္နန္႔ အယင္ဘ၀က သူငယ္ခ်င္းၿဖစ္ခဖူးေရလို႔ စာဆိုတိဟိခဖူးပါေရ။ ေယဇူးနန္႔ ဘီစီ-၅၆၈မွာ ၿမတ္စြာဘုရားေရ ေနာက္လိုက္သံဃာ အပါး၅၀၀ နန္႔ တတူေက်ာက္ေတာ္ေတာင္ကို ၾကြခ်ီလာပ်ာယ္ ဘုရင္နန္႔ တိုင္းသူၿပည္သားတိ ကိုးကြယ္ဖို႔ မဟာၿမတ္မုနိ ဆင္းတုေတာ္ကို ပံုစံတူကိုယ္ပြားေတာ္ အၿဖစ္သြန္းလုပ္စီခပါေရ။ရခိုင္ၿပည္သူ ရခိုင္ၿပည္သားရို့ေရ ယင္းဆင္းတုေတာ္ကို အမႊီးန႔ံသာရီ တိနန္႔ ပက္ၿဖန္းဗနာ    ရီသပၸါယ္ပူေဇာ္ကတ္ရပါေရ။ ယင္းတြက္ေၾကာင္း ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္စဥ္ေဒအခ်ိန္မွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တိကို ရီသပၸါယ္ပူေဇာ္ေရ ဓေလ့ၿဖစ္ထြန္းလာရေရ လို႔ဆိုပါေရ။ ရီသပၸါယ္ ပူေဇာ္အၿပီးမွာ က်န္ဟိခေရ န႔ံသာရီစင္တိ နန္႔ ရခိုင္ၿပည္သူတိ အခ်င္းခ်င္းပက္ေလာင္းၿခင္းအားၿဖင့့္ ရီေလာင္းေရ ဓေလ့ေခ်တခု ခ်စ္ေကာင္းထမန္းေပၚေပါက္လာပ်ာယ္ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ အၿဖစ္က်င္းပၿခင္းၿဖစ္ေတလို႔ ရခိုင္ရို႕ဧ့ သၾကၤန္ သမိုင္းကို ဂုပိုင္ တအံ့တအား တြိ႔ဟိရပါေရ။

၃။ ရခိုင္သၾကၤန္က်င္းပပံု ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာ

ရခိုင္လူမ်ိဳးတိေရ မိမိရို႕ ရိုးရာ ခ်စ္စရာအတာသၾကၤန္ကို အဆင့္()ဆင့္ နန္႔ က်င္းပကတ္ရပါေရ။
၁။  နံသာသြီးပြဲ       
၂။ ဘုရားရီခ်ိဳးပြဲ
၃။ သၾကၤန္ရီေလာင္းပြဲ
ဆိုပနာ တဆင့္ခ်င္းတဆင့္ခ်င္း စနစ္တက် က်င္းပၿပဳလုပ္ကတ္ပါေရ။ရခိုင္လူမ်ိဳးတိေရ သမိုင္းတေလ်ွာက္မွာ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာေရလူမ်ိဳးတိအၿဖစ္ထင္ရွားပါေရ။ ယင္းနန္႔ အညီ ေဒသၾကၤန္ပြဲေတာ္ေရ ဘာသာေရးကို အၿခီခံပ်ာယ္ ၿဖစ္ေပၚလာေရ ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ၿဖစ္ေတအတြက္ ……

သၾကၤန္အၾကိဳနိ႔မတိုင္ခင္ တရက္အလိုမွာ ရပ္ကြက္တိ အိမ္တိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတိ နန္႔ သိမ္ အေဆာက္အအံု စသည္ရို႕ ကို အယင္ဆံုး ဆီးေၾကာသန္႔စင္ကတ္ရပါေရ။ ႏွစ္သစ္ကိုေရာက္ဖို႔ပ်ာယ္ၿဖစ္လုိ႔ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးတိကို သန္႔စင္ၿခင္းၿဖစ္ေတလို႔ေလ့ လူၾကီးတိ ေၿပာသံကို ၾကားဖူးခပါေရ။

ေနာက္တဆင့္အနီနန္႔ သၾကၤန္အၾကိဳနိ႔ ညဇာသားမွာ ရပ္ကြက္ထိပ္ ခြဆံုတိမွာ၊ ဓမၼာရံုတိ၊ ယာယီမ႑ပ္တိ၊ ရန္ကုန္မွာဆုိေက သိမ္ၿဖဴကြင္းရို႕မွာ အပ်ိဳေခ်တိေရ နံသာၿဖဴ နံသာနီ ကရမက္ အစဟိေရ အမႊီးနံသာတံုးတိ မိမိေက်ာက္ပ်ဥ္ တိကို အိမ္ကပနီယူေဆာင္လာပနာ စုေပါင္းနံသာသြီးကတ္ရပါေရ။ (မရီးေခ်)မမေခ်တိ သြီးေရနံသာကို ကိုလူပ်ိဳ (ေမာင္းေမာင္ေခ်)တိက လိုက္လံသိမ္းဆည္းယူကတ္ရေရ အတြက္ အကၽြန္ရို႕ ရခို္င္အတာသၾကၤန္ေရ အပ်ိဳလူပ်ိဳ နီးစပ္ခြင့္ကို လြတ္လပ္စြာပီးထားေရ ပြဲေလ့ၿဖစ္ပါေရ။ၾကားၿဖတ္ေၿပာရေက သၾကၤန္ခ်ိန္ခါ ေယာက်ၤားပ်ိဳေရ ဆင္းရဲသည္ၿဖစ္စီ ခ်မ္းသာသည္ၿဖစ္စီ အဆင့္အတန္းဂုဏ္ကိုငဲ့ကြက္ၿခင္း မဟိရဘဲ မိမိခ်စ္ႏွစ္သက္ေတ လွပ်ိဳၿဖဴကို မိတၱာရီေလာင္းပိုင္ခြင့္ ခ်စ္စကားဆိုပိုင္ခြင့္ ဟိပါေရ။ ရီအေလာင္းခံရေရ လွပ်ိဳၿဖဴေခ်ကေလ့ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္သည္ၿဖစ္စီ မၾကိဳက္သည္ၿဖစ္စီ ၿငိဳၿငင္ၿခင္းဆဲေရးဆိုၿခင္းကို မၿပဳလုပ္ရပါ။။ ယင္းအၿပင္ သမီးသ်ွင္ အမိ မ႑ပ္သ်ွင္ အရီးမတိ ကေလ့ ထိုအပ်ိဳလပ်ိဳတိၾကားမွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ၿခင္းမၿပဳရလို႔ ပါးစ (ႏွုတ္) ရာဇ၀င္အရ ၾကားဖူးပါေရ။ ယင္းေၾကာင့္ အကၽြန္ရို႕ရခိုင္ၿပည္မွာ ေယာက်ၤားမိမၼ တိဧ့ တန္းတူအခြင့္အရီးဟိမႈကို သၾကၤန္ႏွစ္ကူးခ်ိန္ခါမွာ ၿမင္တြိႏိုင္ပါေရ။

မရီးေခ်ရို႕ နံသာသီြးနီေရ အခါ မ႑ပ္အၿပင္မွာ ကိုလပ်ိဳတိနန္႔ အေခ်တိေရ ကလူက ဆိုလူဆို တီးလူတီး နန္႔ သံညံသံထပ္ ရြာလံုးၿပတ္ ၿမဴးတူးနီကတ္ပါေရ။ သံြီးလို႔ရဟိလာေရ နံသာရည္တိကို အိုးၾကီးတလံုးထဲမွာ ထည့္ကတ္ရပါေရ။ ယင္းခ်င့္ကို နံသာသီြးပြဲလို႔ ေခၚၿခင္းၿဖစ္ပါေရ။

ဒုတိယ နိ႔ သၾကၤန္အက်နိ႔မွာ ရပ္ကြက္မွာဟိေရလူၾကီးလူလတ္တိ ဦးေဆာင္ပနာ အပ်ိဳ လပ်ိဳတိ အားလံုးကိုစုရံုး အတီးအမႈတ္တိ နန္႔ လွဴဘြယ္၀တၳဳပစၥည္းတိ၊ အမႊီးနံသာရည္အိုးတိကိုင္ေဆာင္ၿပီးေက ရြာတန္းလမ္းမၾကီးမွာ စီတန္းလွည့္လည္ၿပီးေက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႔ လားကတ္ရပါေရ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္ေတခါ အဆင္သင့္ေရာက္နီကတ္ေတ လူငယ္အဖြဲ႔က အကၽြန္ရို႕လူပရိသတ္တိကို အေညာင္းေၿပအညာေၿပ အခ်ိဳရည္တိ တိုက္ေကၽြးကတ္ပါေရ။ လွဴဘြယ္၀တၳဳတိ ဘုန္းၾကီးကိုကပ္လို႔အၿပီးမွာ သံဃာေတာ္တိဘားက ငါးပါးသီလ ခံယူကတ္ရပါေရ။ ငါးပါးသီလခံယူေဆာက္တည္ၿပီးမွ ယင္းေက်ာင္းမွာဟိေရ ဗုဒၶဘုရားဆင္းတုေတာ္တိကို ကိုလပ်ိဳလူလတ္တိက နံသာရီစင္တိ နန္႔ဆီးေၾကာသန္႔စင္ ရီသပၸါယ္ကတ္ရပါေရ။ မရီးေခ် အပ်ိဳေခ်ာတိ ယူေဆာင္လာေရ နံ႔သာအိုးထဲက နံ႔သာရီတိနန္႔ ဂုပိုင္ပူေဇာ္ၿပီးနာ သၾကၤန္ကိုၾကိဳဆိုေရ ဓေလ့ေရ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိဧ့ တုႏွုိင္းမဟိေရ ခ်စ္စရာ့ပြဲေတာ္ေခ် ၿဖစ္ပါေရ။ ဘုရားရီခ်ိဳးၿပီးေရခါ အပ်ိဳ၊လပ်ိဳ ေဘးေဘ အရီးေခ် အစိတ္ေက ဖိုးဖိုးေဘာင္ေဘာင္မက်န္ က်န္ဟိေရ နံ႔သာရီစင္ကို သေၿပခက္ေခ် ဆြတ္ပ်ယ္ အခ်င္းခ်င္းပက္ခံုးထက္ေခ်တိမွာ ေလာင္းပီးၿခင္းနန္႔ ႏွစ္သစ္ဆုမြန္ေလ့ ေတာင္းပီးကတ္ပါေရ။

သၾကၤန္အက်နိ႔ကစလို႔ အတက္နိ႔အထိ ()ရက္စလံုးမွာ လွပ်ိဳၿဖဴတိေရ ရီေလာင္း မ႑ပ္ ကိုကိုယ္စီ ၀င္ပ်ာယ္ဆင္တူ၀တ္စံုတိ ၀တ္လို႔ရီကစပ္ကတ္ရပါေရ။ ေဒရီေလာင္းပြဲဓေလ့ေခ်ေရအပ်ိဳလပ်ိဳတိကို အနီးကတ္စကားေၿပာဆိုခြင့္ပီးေရပြဲ တြိဆံုခြင့္ နန္႔ မိတၱာ စကားေၿပာဆိုခြင့္ပီးေရ လြတ္လပ္ၿပီးမ်ွတေရ ပြဲအၿဖစ္အထက္မွာေဖာ္ၿပလားၿပီးၿဖစ္ပါေရ။ အလ်ား()နံဟိေရ ေလာင္းၾကီးမွာ မ႑ပ္ အလယ္မွာ ခ်ထားရပါေရ။ မ႑ပ္အရွိဖက္မွာ သစ္သားတန္း(ရင္တား) ကိုရာဇမတ္ကြက္နန္႔ တကြအခိုင္အမာ ကာရံထားရေရလို႔ ဆိုပါေရ။ မ႑ပ္ ကိုအုန္းခက္အုန္းလက္ ပိေတာက္ ငု၀ါတိနန္႔ အလွဆင္ပနာ မ႑ပ္ ဖူးစီးစာတမ္းကိုေလ့ ခ်ိန္ဆြဲထားကတ္ရပါေရ။ နိ႔စဥ္မိုးထ (၁၀)နာရီကပင္ ညဇာ ()နာရီေလာက္ထိ အပ်ိဳလပ်ိဳတိ ရီကစပ္ခြင့္ရကတ္ပါေရ။

၄။ သၾကၤန္ မ႑ပ္ နန္႔ ရီေလာင္းၿခင္း

ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းေရ အကၽြန္ရို႕ ရိုးရာသၾကၤန္မွာ ရီကစပ္ေရအခါ ေဒပိုင္စည္းကမ္းခ်က္ေခ်တိနနန္႔ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းထားစြာကို တြိရပါေရ။ အကၽြန္ရို႕ လွပ်ိဳၿဖဴတိေရ သၾကၤန္မ႑ပ္အထဲမွာ ဟိေရ ေလာင္းၾကီးေနာက္ဖက္မွာ မ႑ပ္ကိုမ်က္ႏွာမူလို႔တန္းစီထိုင္ကတ္ရပါေရ။ကိုလပ်ိဳ ေယာက်ၤားေခ်တိက အုပ္စုလိုက္ပင္ၿဖစ္ၿဖစ္ တေယာက္ခ်င္းပင္ၿဖစ္ၿဖစ္ မ႑ပ္ၿပင္ပကနီ သံခ်ပ္ထိုး ခြန္းေတာက္တိ သီဆိုႏိုင္ပါေရ။ ၿပီးေက ကိုယ္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေတ မမေခ်တိကို ရီ၀င္ေလာင္းကတ္ပါေရ။ ရီေလာင္းေရအခါ မ႑ပ္သ်ွင္အရီးရို႕ဘားကခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္းၿပီးမွရာ မိမိရို႕ ရီေလာင္းခ်င္ေရ လွပ်ိဳၿဖဴမရီးကိုရီြးခ်ယ္ေခၚယူကတ္ရပါေရ။ ရီေလာင္းေရအခါ မရီးအပ်ိဳတိက အယင္ဆံုး ေမာင္းေမာင္လပ်ိဳတိရီပံုးထဲမွာ အယင္ဆံုးေလာင္းထဲကရီၿဖည့္ပီးကတ္ရပါေရ။ ေမာင္းေမာင္ရို႕က ေယာက်ၤားပ်ိဳတိက စလို႔ရီသံုးေခါက္ စတင္ေလာင္းပနာ ေခၚခါမွ မရီးရို႕ကၿပန္ လို႔ ရီးေလာင္းခြင့္ရပါေရ။ ယင္းပိုင္နန္႔ ရခိုင္သၾကၤန္မွာ ရခိုင္သားနန္႔ ရခိုင္သမ ရီကစပ္ကတ္ရပါေရ။ မ႑ပ္ ၿပင္ပမွာ ခိုက္ရန္ၿဖိဳက္ပြားၿခင္းမဟိရေအာင္ေလ့ ထိန္းသိမ္းကတ္ရပါသိေရ။ အကၽြန္ရို႕ဧ့ကိုယ္ပိုင္မူ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ဟိေရ ရခိုင္သၾကၤန္ေရ ကမၻာမွာတမူထူးၿခားေရပြဲေတာ္ေခ်တခုအၿဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားကတ္ပါေရ။

၅။ နိဂံုး

လူမ်ိဳးတခုခ်င္းစီမွာ သူရို႕ပိုင္ဆိုင္ေရ ကိုယ္ပိုင္အမ်ိဳးသားရီး လကၡဏာေခ်တိ ဟိကတ္ေတမဟုတ္ပါလား။ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္မႈ နန္႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ပြဲေတာ္ေခ်တိေရ ကိုယ့္အမ်ိဳးကို ကိုယ္မွတ္မိေစေရ အရာတိ မဟုတ္ပါလား။
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မိမိဇာေနရာမွာပင္နီနီ တေယာက္ပင္ဟိဟိ ႏွစ္ေယာက္ပင္စုစု မိမိ နန္႔သက္ဆိုင္ေရ အမ်ိဳးသားရီးလကၡဏာတိကို ထိန္းသိမ္းၿခင္းနန္႔ ၿပန္႔ပြားေအာင္ ၿမွင့္တင္ၿခင္းေရ မဂၤလာတပါး ၿဖစ္ေတပိုင္ တဦးတေယာက္ကေလ့သြင့္မခိုင္းေစဘဲ ကိုယ္ပိုင္အသိတရား နန္႔ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္တတ္ၿခင္းေရ မိမိရို႕ အမ်ိဳး နန့္ သီလကို ေစာင့္ထိန္းၿခင္းမွန္ေရပိုင္ တဖက္တလမ္းက အားပီးအားေၿမွာက္ၿပဳတတ္ေတအေလ့အထေစာ္ ၿမင့္ၿမတ္ၿပီး ဖြိ႕ၿဖိဳးရီး စိတ္ဓါတ္တိၿဖစ္ပါေရ။ အကၽြန္ရို႕ေရ ေယဇူးနန္႔လို႔ ေဒပိုင္ရိုးရာဓေလ့နန္႔ ကိုက္ညီေရ ရခိုင္သၾကၤန္ပြဲေခ်ကို ဘ၀သစ္ေက်းရြာ အမာၿမိဳ့နယ္မွာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က လူငယ္လူလတ္လူၾကီးအင္အားစုတိနန္႔ စည္စည္ကားကားက်င္းပခကတ္ပါေရ။ ေပ်ာက္ကြယ္နီေရ ဓေလ့ေခ်တိကို ေဖာ္ထုတ္တတ္ၿခင္းေရ ၿမတ္ေသာ မဂၤလာၿဖစ္ပါေရ။

  ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အမာသၾကၤန္


သၾကၤန္အၾကိဳန႔ိၿဖစ္ပါေရ။ ဘ၀သစ္ေက်းရြာ အမာၿမိဳ့လွပ်ိဳၿဖဴေခ်တိကဒုတိယအၾကိမ္ေၿမာက္ ရခိုင္နံသာသြီးပြဲမွာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲနီကတ္စြာၿဖစ္ပါေရ။

နံသာသီြးအၿပီးမွာအကၽြန္ရို႕ေရ ရြာရိုးတေလ်ာက္လမ္းမကိုပတ္ပ်ာယ္ ေနာက္ထပ္ရခုိင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတခုထဲကို ဘုရားရီခ်ိဳးဖို႔ စီတန္းလွည့္လည္ကတ္ပါေရ။ အပ်ိဳေခ်တိက သြီးထားေရ နံသာခြက္ေခ်တိကိုယ္စီကိုင္လို႔ လူတန္းေနာက္ဆံုးမွာ ကာလသားတိက ကခုန္သီဆိုနီကတ္ပါေရ။ဘုရားရီခ်ိဳးအၿပီးမွာ အကၽြန္ရို႕ေဒပိုင္အမွတ္တရ ဓါတ္ပံုရိုက္ကတ္ပါေရ။

ဘ၀သစ္သူတိ နန္႔တတူ ေပ်ာ္ၾကီးက်ကတ္ပါေရ    

ရခိုင္ရိုးရာအကတိ ကၿပေဖ်ာ္ေၿဖဖို႔အတြက္ ဘ၀သစ္လူငယ္အဖြဲ႔က ကိုယ္ထူကိုယ္ထေဆာက္လုပ္လိုက္ကတ္ေတ မ႑ပ္ပါ..။ဇာေနရာဇာကိုပင္ေရာက္ေရာက္ ရခိုင္ေရ ရခိုင္ပါရာ။

 သၾကၤန္ရီေလာင္းမ႑ပ္ၿဖစ္ပါေရ။ အယင္အယင္ႏွစ္တိမွာေလ့ ေဒနီရာမွာေဒပိုင္ရခိုင္သၾကၤန္ မ႑ပ္က်င္းပေလ့ဟိပါေရ။ ရခိုင္နန္႔တူစြာ လို႔ ေလာင္းတခုရာဟိစြာ ရင္ကြဲပက္လက္ မႏွစ္ကတြိခရပါေရ။  ေယဒါေလ့သြင့္ မႏွစ္ကအကၽြန္ေရ ပထမဆံုးေဒရြာကိုေရာက္စြာေလ့ၿဖစ္၊ ၾသဇာဟိေရ ေၿမာက္ဦးကဆရာေတာ္ကေလ့ ေရွးရိုးစြဲအလြန္ဆန္စြာပါေရ။ ဆရာေတာ္က ေလာင္းတင္စြာေရ လင္ေတာင္းစြာလို႔ေၿပာပါေရ။ ေယဇူးနန္႔န႔ံသာသြီးပြဲရာလုပ္ႏိုင္ၿပီးေက သၾကၤန္ကိုေဒႏွစ္မွ ရခိုင္သၾကၤန္ပီပီသသခ်ကတ္ရပါေရ ေဒဖက္ေက်ာင္းကဆရာေတာ္အကူအညီေလ့ အမ်ားၾကီးပါပါေရ။ ယင္းရြာမွာ ရခိုင္ေက်ာင္းကႏွစ္ေက်ာင္းဟိေစာ္ပါကို။ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းကေလ့ မတည့္ကတ္ပါ။ မေၿပာခ်င္ယာ မတည့္ပံုမတည့္နည္းတိကို။

 

ေဒအေခ်တိစြာ ေကာင္းခ်စ္ဖို႔ေကာင္းေရအေခ်တိပါ။ ဇာဗီဇ ဇာသြီးပါကတ္ပါေလေတာ့မသိ။ သူရို႕အကဆရာမနီမေကာင္းလို႔ ဆီးရံုတက္နီရစြာေတာင္ ကိုယ္တိုင္အကတိုကပနာ ကကတ္ေတအေခ်တိပါ။ အကရူးကတ္စြာဒိုးဗတ္ရူးကတ္စြာမွာ သူရို႕အျပင္ဟိပါဖို႔လား။ န႔ိခင္းေတာင္မက အကၽြန္ရို႕ရန္ပံုငြီေဖ့သာ ရွာေရအနီနန္႔ ညဥ့္ခါေလ့ စတိတ္သွ်ိဳးခ်ေရအတြက္ ညဥ့္ခါတိုင္ေကေလ့ သူရို႕တိ ကကတ္ရပါေရ။ ရယ္ေလ့ရယ္ခ်င္ေရ..တခါတလီေဒအေခ်တိကို မ်က္ႏွာမဲၿပပနာ ေၿခာက္ပိုက္ရစြာေလ့သနားပါေရ။ ၾကည့္ပါခ်။ ဂုမွသူရို႕ကၿပီးတရာသိ စက္ထက္ကဆင္းစြာနန့္ အရာစင္ေအာက္မွာကနီကတ္ပါေရ။ အကၽြန္ကဖို႔ေလ့ ထားပါအုံ႔သိေလ။ အကၽြန္ရို႕က အဂုမွကဖူးစြာပါေလ။….ဟူးးးး သူရို႕ေလ့ အကႏွစ္မ်ိဳးကပါေရ။ ေဒအက ကေတာ့ခါ နံသာသြီးပြဲနန္႕ ဘုရားရီခ်ိဳးပြဲဓေလ့ေခ်ကိုေဖာ္က်ဴးထားေရ ေတးၿခင္းပါ။ သူရို႕ဆရာ ဒိုးဗတ္သမားကိုယ္တိုင္ရီးစပ္ထားေရလို႔သိရပါေရ။ သၾကၤန္သူေခ်နန္႔ေလ့ ကကတ္ပါသိေရ။ အားပီးလိုက္ကတ္ပါတခ်။။ ၀မ္းနည္းစရာအကၽြန္ရို႕အေခ်တိကို တူညီ၀တ္စံုမဆင္ပီးႏိုင္ခပါ။



 ေအတေခါက္ကေတာ့ခါ အကၽြန္ရို႕အလွည့္ပါ။ အကၽြန္ရို႕ေလ့ စံုတြဲအက နန္႔ လွပ်ိဳၿဖဴအက ၂မ်ိဳးကပါေရ။

 “ ယဥ္ေက်းမႈနန့္ ရီပက္ခံေမေလ ဂ်က္ေကာင္းေကပက္ေလာင္းေမ..မယွံဴးတမ္းေလ့ ေလာင္းကတ္ပါေမေလ။ ေလာင္းၾကီးေလာင္းေခ်ၿပိဳင္လို႔ေလ..ရီၿဖည့္လို႔ေမာင္ရို႕ကိုေစာင့္ေရ ..ဆင္တူ၀တ္လို႔နီကတ္ေတ။ ငြီဖလားေခ်ကိုင္လို႔ေလ ကိုယ့္လူကိုေလာင္းဖို႔ေစာင့္ကတ္ေတ”  ဆိုေရေတးၿခင္းနန့္ ညီလို႔ေခ်ကကတ္ပါေရ။ေဒဓါတ္ပံုကေတာ့ခါ အယင္ကသၾကၤန္ေတးၿခင္းနန္႔ ကထားပါေရ။ ငိုလို႔ရယ္လို႔ ရန္ၿဖစ္လို႔တိုက္ထားရေရ အကပါ။ စင္ထက္ကိုေရာက္ေတအခ်ိန္အထိ ထိုသူၿခီကြက္လိုက္ၾကည့္ေဒသူ႔လက္ကြက္လိုက္ၾကည့္နန္႔..အားလံုးသူ ငိုရုပ္ေပါက္နီကတ္စြာကို တစ္ေခါက္ေခ်ခ် အားပီးလိုက္ကတ္ပါ။

ေနာက္ဆံုးအနီနန္႔ ရခိုင္ရိုးရာ လပ်ိဳ အပ်ိဳမိတၱာရီေလာင္းသရုပ္ၿပပြဲ နန္႔သၾကၤန္ရီေလာင္းမ႑ပ္ဖြင့္ပြဲကို အဆံုးသတ္ပနာ ရီေလာင္းခြင့္ပီးလိုက္ရပါေရ။ ေဒဟင့္ေရ အကၽြန္ရို႕ ရိုးရာကိုသရုပ္ၿပၿခင္းရာၿဖစ္ပါေရ။မိတၱာရီေလာင္းခြင့္ကို နီၿမီေဒသ အေၿခအေနအရ အကၽြန္ရို႕ရခိုင္ပ်ိဳၿဖဴေခ်တိ လံုၿခံဳေရးအရ အကၽြန္ရို႕ ခြင့္မၿပဳခကတ္ပါ။ ေဒပိုင္ပြဲၿဖစ္ေၿမာက္ခေရအတြက္ လူတိုင္း လူတိုင္းေရအင္မတန္ပီတိ၀မ္းေၿမာက္မိကတ္ပါေရ။ ေနာက္ႏွစ္တိမွာေလ့ ေဒပိုင္မိမိရို႕ရိုးရာေခ်တိကို ရခုိင္ၿပည္နန္႔ ခရီးမိုင္ေထာင္ခ်ီ၀ီးလီပတ္စီ မိမိနန္႔တသားတည္းထည့္ယူလားပ်ာယ္..ေရာက္ရာအရပ္မွာ ရခိုင္ယဥ္ေက်းမႈ စည္ပင္ထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းေရ ရခိုင္သူရခိုင္သားတိုင္းဧ့ မြီးရာပါ တာ၀န္မဟုတ္ပါလား။။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္က က်င္းပခေရ ပထမဆံုးအၾကိမ္ေၿမာက္ ရခိုင္ရိုးရာ နံသာသြီးပြဲဓါတ္ပံုကို အမွတ္တရအနီနန္႔ ထည့္ပီးလိုက္ပါယင့္။ (ေဒခ်င့္ေရ ယင္းရြာမွာဟိေရ တခုတည္းေသာ ၿမီလမ္းမၾကီးၿဖစ္ပါေရ)


 ၂၀၀၉ ႏွစ္ကအကၽြန္ရို႕ရုပ္ပံုလႊာတိၿဖစ္ပါေရ။

၀န္ခံခ်က္။      ။၂၀၀၄ ေအပရယ္မွာ ရခိုင္စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမွုအဖြဲ႔(ရန္ကုန္)ကထုတ္ေတ ရခိုင္ရိုးရာသၾကၤန္ပြဲေတာ္ booklet  ေခ်ကိုကိုးကားဗနာ သင့္ေလ်ာ္ေရပိုင္ အတိုခ်ဳံးရီးသားလိုက္ပါေရ။ အကၽြန္ေၿပာခ်င္ေရ ရီးသားခ်င္ေရ အေၾကာင္းအရာေခ်တိကိုပါ ၾကားညွပ္သံုးထားေရအတြက္ စာဖတ္ပရိသတ္တိကို ရသပိုင္းဆိုင္ရာ တစံုတရာပီးႏိုင္ခဖို႔ေမွ်ာ္လင့္ပါေရ။ ႏွစ္သစ္မွာက်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ကတ္ပါစီ။

ေက်ာ့ၾကာညိဳ(ရခိုင္သမီးပ်ိဳ)
၁၁.၀၄.၂၀၁၁

No comments:

Post a Comment